Dansa pausa

Händelse på bussen hem idag efter jag haft grupparbete.

Jag hoppar på bussen på juneporten. Ganska full buss men jag har tur och får ett säte ledigt ganska långt fram i bussen. Så sätter mig där och tar det lugnt, hade ju med min tunga dataväska så det var gött kött att få sitta lite. Hållplasten efter hoppar det på två stycken killar i kanske 13 års åldern.
En av killarna sätter sig jämte mig och den andra ställer sig i "korridoren" jämte. Sen frågar grabben jämte mig.

Han: Du kan inte tänka dig att sätta dig längre bak så jag och min kompis får sitta jämte varandra?
Jag: Ähhhh, jag ska snart av...

Alltså jag hade verkligen ingen lust att flytta på mig haha. Men seriöst, va trodde han jag skulle säga..
Jovisst gulliga du, jag tar gärna mina grejer och sätter mig LÄNGST bak i bussen (enda lediga platsen) så du och din kompis får sitta jämte varandra de sista 4 minuterna av bussresan. Här ta min plats :))))
Det skulle ju typ ta 4 minuter för mig att komma längst bak..
Självklart hade jag flyttat mig om vi satt på swebus till Stockholm men absolut inte dalviksbussen som tar 6 min från juneporten.

De jobbiga är att han blev nog lite sur och jag som är så känslig och får lätt dåligt samvete.. Haha.
Nu glömmer jag de ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0