Promenaden till racket var skoj

Började med att ramla i en brant backe i stadsparken. Inte konstigt eftersom det var snö och under snön var det is. Men det gick bra, skrattade lite för mig själv. En gubbe som bodde i huset bredvid ropade och frågade hur det gick.
Vinkade tillbaka och sa att det gick bra.
Sen gick jag på, tog vätterstrands promenaden.
Ett par tyska turister stannade mig och frågade vägen till Ikea. Kul att förklara det.
De började med och fråga om jag pratade tyska.
"sprechen bla bla deutsch?" eller hur det stavas..
Och jag svarar?!!
Jaa klar, alles gut?
Snacka om dum i huvudet. Jag kan några få ord och så svarar jag de.
Så jävla dumt.
Sån impuls grej, men fixade mig ut "knipan"
Först tänkte jag bara "SPRING FÖR LIVET FRIDA, DE KLARAR SIG !!!!"
Men började prata lite go engelska istället så löste sig allt.
Jag hann till jobbet och de hittade säkert till Ikea :)

Nu ska jag äta middag! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0