breakfast at hassels kitchen

Guten morgen meine freunde! Alles gut?

Jag vaknade för en stund sen, utvilad och glad. Nu äter jag lite frukost i form av kräm med mjölk och en kiwi och kollar på Rachel Ray på trean.

Tänkte ringa telenor idag istället på A6. Sa igår att jag skulle åka dit men kanske ändrar på det så jag kan laga lunch med Johanna innan jobbet.
Måste berätta lite det här med telenor, dom har verkligen strulat till de.
Jag köpte ju en iphone4 i början av januari. Då skulle jag säga upp mitt abonnemang från tele2 och gå till telenor istället. Min pappa och lillasyster har det.
Då köpte jag ett abonnemang där allt ingår för 699:-. Dyrt säger kanske ni. Och det är det + att jag köpte till en telefonförsäkring på 99:- per månad. Ja, ni kan ju räkna ut själva vad jag betalar i månaden.
Telefonförsäkringen är bra, blir min mobil snodd eller spricka i skärmen så går det på försäkringen.
Detta står på mina papper att jag beställde till det så det är ju chill.

Oturen föll ju på mig, jag fick en spricka i den när den tappades på vår stenuppfart här hemma. (inte mitt fel dock)
Men jag blev inte arg för de, möjligen lite besviken för då visste jag att jag skulle vara tvungen att lämna in telefonen.. Och vad skulle jag göra då på dagarna? Den lånemobilen jag har just nu är ju inte speciellt kul.
Haha.
Åker upp med den till telenor på A6, berättar läget. De säger att jag måste ringa marsh och få ett skadenummer.
Visst säger jag, jag ringer.
Pratar med en kille och han säger att jag inte har någon telefonförsäkring på den?! Nej, för då har telenor glömt att anmäla in att jag ska ha det. Jippi tänker jag.
Säger detta till killen där uppe och det ska dom fixa (?) direkt. De ska ringa mig när det är klart så kan jag komma upp o lämna telefonen. Det tar ett par dar sa dom. Ett par dar? Hur långt är det? Aja, väntade 8 dagar och sen ringde jag dom själv och frågade om de glömt bort mig. Självklart har de inte det utan de håller på och fixar med det för fullt. En timme efter jag ringt så ringer dom upp mig och säger att det är klart ahhaha. Ofta.
Så nu ringer jag marsh igen och ska få ett skadenummer, berättar allt hur det var bla bla bla. Och hon säger sen, detta kan ju bli lite problem. Jag bara, vadå? Jo, du kom in och anmälde skadan 8 feb och skadan skedde 7 feb. Yes säger jag. Men här på mina papper står det att försäkringen gäller från 11 feb. FUCK OFF, in my ass.
Det är ju fortfarande inte mina problem, men vi bestämmer att jag ska åka upp till telenor, lämna telefonen, ta med alla papper jag har hemma där det står att den gäller från 11 feb så att de kan få se det.
Åker upp, pratar med en kille där, berättar läget. Han tar min ord inte på det blekaste allvar. Han säger bara att det löser sig OCH nu får jag hem ett brev från marsh att detta inte kommer gå igenom utan jag betalar eftersom inte försäkringen gällde när skadan skedde.
Nu ska jag ringa dom. Jag VILL ha min iphone nu.
Bajs telenor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0