Minne 2

Skrev ju om ett roligt minne för ett tag sen som hände när jag åkte hem från Göteborg en dag.
Tänkte fortsätta på det spåret och skriva ett annat rätt roligt minne som har hänt mig.

Nu kommer vi iaf inte befinna oss i Gbg utan i det varma landet Turkiet.
Jag och Emelie åkte dit på semester förra året och hade skitkul.

Det var såhär. Jag och E träffade tre killar från Falun där som vi umgicks en del med och vi bestämde oss för att åka på en partybåt en onsdag. Vi hade varit ute och festat rejält kvällen innan, tequlia var vår bästa vän den kvällen.
Så början av båtresan blev inte rolig. De gungade och gungade haha.
Aja. Dét var inte det jag skulle berätta..
Vi spolar fram lite---------------------------
Lite piggare nu och det var dags för lekar på båten, rätt kul ändå. Emelie och Daniel fick gå upp och dansa tillsammans, Marcus med fast med någon okänd.
Så vi lekte på ett tag där och sen var det dags för HÖÖG musik och skumdisco. Askul.
Så vi gick lös på dansgolvet till Pitbull- I know you want me och Emelie skulle ta lite kort. Vi hade våra grejer vid kanten vid båten.
Hon tog några kort och sen tog väl jag några kort.
Lämnade tillbaka kameran i väskan som låg vid kanten och fortsatte dansa. Hade händerna i luften och körde några moves när jag kollade till snabbt på våra grejer.
"VA FAN, varför ligger väskan så" (ligger på snedan ner mot vattnet typ) Springer dit och Emelie kommer efter.
Vi bara, vad i helvete är kameran ??!!
Vi letar sönder i väskan så den nästan går sönder och inser rätt snabbt. Den är inte i väskan. Shiit.
Samtidigt kollar båda på varandra och sen ut över havet. Helskotta. Den är i vattnet tänker vi och vi kollar med stora ögon över vattnet, ser inget. skriker efter den, får inget svar. (konstigt)
Jag tar ett snabbt beslut, jag ska hoppa i haha. (vi ser inte kameran men jag tänker hoppa i ändå, helt orimligt)
MEN.
Då ser Emelie kamerafodralet under räcket. Det var något nät långt under räcket typ.
Jag plockar snabbt upp fodralet och lyckoruset går genom kroppen.
Det dog snabbt. Fan, fodralet är tomt. Fuck!!!
Kollar under på nätet igen och ser något silvrigt. KAMERAN.
Emelie får tag i den!! Vi står och kramas, gråter och är lyckligast i världen !

Ett ganska kul minne ändå.
Sen var det ju inte riktigt min kamera heller, det var min pappas. Och det skulle inte vara bra om den försvann i havet haha.
För er som tillhör familjen (lina malin anders emilie) Säg inget till pappa, han vet inget ;) hehe.

   

Dagen innan.

   

Båtresan.

Där fick ni er lite och läsa, nu ska jag sminka mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0